تاثیر متاورس بر صنعت گردشگری

 

متاورس به چه معناست؟

مفهوم فراجهان به ایجاد جهان های مجازی اشاره دارد که حول محور ارتباطات اجتماعی قرار دارند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از تجربیات واقعیت مجازی، جایی که کاربران در یک محیط تبدیل شده دیجیتالی قرار می گیرند، تا پوشش واقعیت افزوده از دنیای واقعی یا حتی از طریق بازی های ویدیویی.
مفهوم متاورس اغلب با کنترل یک آواتار دیجیتال توسط کاربران همراه است که سپس برای برقراری ارتباط با دیگرانی که در متاورس فعال هستند استفاده می شود. جدا از مؤلفه اجتماعی آن، کسب و کارها همچنین در حال بررسی فرصت های مختلفی هستند که متاورس برای دستیابی به مشتریان در هر کجا که هستند فراهم می کند.
این امر باعث شده است که متاورس به عنوان یکی از روندهای نوظهور گردشگری در نظر گرفته شود. با ادامه پیدایش فرصت‌های گردشگری متاورس و افزایش پذیرش کاربر، متاورس احتمالاً نقش بزرگ‌تری در صنعت گردشگری ایفا می‌کند و ارتباطات و تجربه مشتری یا مهمان را افزایش می‌دهد.

 

 

متاورس چگونه صنعت گردشگری را تغییر می دهد؟

همه‌گیری COVID-19 به نشان دادن یکی از راه‌هایی که صنعت گردشگری به طور بالقوه آسیب‌پذیر است کمک کرد، اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، با افزایش آگاهی از تغییرات آب و هوا و با توجه به نیاز به اقدامات بیشتر، این امکان وجود دارد که مشتریان به جای سفرهای بین‌المللی، بر سفرهای محلی تمرکز کنند.
این آسیب‌پذیری‌ها به برجسته کردن یکی از حیاتی‌ترین راه‌هایی کمک می‌کند که مفهوم گردشگری متاورس به تغییر صنعت گردشگری کمک می‌کند. ایده دنیای مجازی تعاملی می تواند به تغییر نحوه تعامل مشتریان با مکان های دیگر کمک کند و ممکن است جایگزین برخی از نمونه های سفر فیزیکی بدون آسیب رساندن به صنعت شود.

 

از چه دستگاه هایی برای دسترسی به توریسم متاورس استفاده می شود؟

چندین دستگاه را می توان برای تسهیل تجارب گردشگری فرامنطقه ای استفاده کرد. در بخش‌های زیر، می‌توانید در مورد نحوه استفاده از این دستگاه‌ها و دلیل مفید بودن آن‌ها مطالعه کنید.


تلفن همراه و کامپیوتر

یکی از کلیدهای ارائه گردشگری متاورس، داشتن دستگاهی با قدرت پردازش کافی برای دسترسی به آن است. خوشبختانه، چنین دستگاه هایی رایج هستند زیرا می توان با استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت های مدرن یا رایانه رومیزی یا لپ تاپ به متاورس دسترسی پیدا کرد.
گوشی‌های هوشمند برای واقعیت افزوده مفید هستند، زیرا دوربین‌ها و صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند مدرن می‌توانند برای همپوشانی اطلاعات در محیط‌های دنیای واقعی ترکیب شوند. با این حال، یک کامپیوتر نسبتا قدرتمند یکی از بهترین گزینه ها است زیرا این دستگاه ها را می توان با طیف گسترده ای از دستگاه های خارجی مانند هدست های واقعیت مجازی استفاده کرد.

 

هدست واقعیت مجازی

هدست‌های واقعیت مجازی روی سر قرار می‌گیرند و می‌توانند کاربران را در یک محیط دیجیتالی متفاوت با محیط واقعی خود قرار دهند. با استفاده از هدست واقعیت مجازی و استفاده از لوازم جانبی مناسب، حرکت در این فضای مجازی و تعامل با عناصر آن به طور کلی امکان پذیر است.
ردیابی حرکت سر به این معنی است که کاربران می توانند به اطراف 360 درجه نگاه کنند. این می تواند به ویژه برای گردشگری متاورس مفید باشد زیرا به هتل ها اجازه می دهد تا تورهای مجازی از املاک و شرکت های مسافرتی را برای ارائه تجربیات سفر مجازی ارائه دهند. هنگام دسترسی به متاورس، هدست های VR سطح بالایی از غوطه وری را ارائه می دهند.

 

عینک داده AR

واقعیت افزوده تا حدودی شبیه واقعیت مجازی است، اما شامل همپوشانی داده ها بر روی یک محیط دنیای واقعی به جای جایگزینی محیط واقعی با یک محیط کاملا دیجیتالی است. AR را می‌توان با استفاده از یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین به دست آورد.
با توجه به نقش آن در متاورس همراه با اهداف صنعت گردشگری، عینک واقعیت افزوده می تواند در صورت نیاز به ارائه اطلاعات ارزشمند کمک کند. برای مثال، برنامه‌ای را تصور کنید که به کاربران عینک واقعیت افزوده اجازه می‌دهد نظرات یک رستوران یا جاذبه توریستی را زمانی که در زندگی واقعی به آن نگاه می‌کنند، ببینند.

 

 

مزایای بالقوه برای گردشگری در Metaverse

در حالی که درک اینکه چگونه گردشگری متابورس به تغییر صنعت کمک می کند ضروری است، صاحبان مشاغل و سایر تصمیم گیرندگان نیز باید از مزایای ملموس آن آگاه باشند. در زیر می‌توانید با برخی از روش‌هایی که این شکل خاص از فناوری گردشگری می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند آشنا شوید:

 

الهام بخشیدن به خریدهای مرتبط با گردشگری

یکی از نکات مثبت مهم مرتبط با مفهوم گردشگری فراجهانی، روشی است که می تواند به الهام بخشیدن به گردشگران کمک کند. به عنوان مثال، تجربه‌های واقعیت مجازی تعاملی می‌توانند محیط‌های دنیای واقعی را بازسازی کنند و به مسافران ایده روشنی از آنچه ممکن است هنگام بازدید از یک مقصد خاص انتظار داشته باشند، می‌دهند.
همین مفهوم را می‌توان برای هتل‌ها و حمل‌ونقل به کار برد، با تجربه‌های VR که به مهمانان بالقوه کمک می‌کند بفهمند چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهند یا سفر چقدر طول می‌کشد. در نهایت، این بدان معناست که متاورس می تواند به الهام بخشیدن به گردشگران و تشویق آنها برای تکمیل رزرو یا خرید کمک کند.

 

 

تجربه رزرو را افزایش دهید

راه حل های گردشگری متاورس این قدرت را دارند که با ارائه اطلاعات ارزشمندی که به روش های دیگر نمی توانند به طور دقیق ارائه شوند، فرآیندهای رزرو را تا حد زیادی بهبود بخشند. این باعث می‌شود که مشتری به جای برگشتن، سفر رزرو خود را کامل کند.
به عنوان مثال، هتل‌ها می‌توانند از تورهای واقعیت مجازی یا آواتارهای دیجیتال استفاده کنند تا به مشتریان اجازه دهند تا در مکان‌های تفریحی واقعی خود قدم بزنند و درک کنند که اتاق‌ها چقدر بزرگ هستند و چه امکاناتی ارائه می‌شود. در همین حال، آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از تورهای واقعیت مجازی استفاده کنند تا تجربیاتی شبیه به زندگی را از مکانی که می‌خواهند به آن سفر کنند به مشتریان ارائه دهند.

 

افزایش حجم رزرو

در نهایت، ارزش واقعی پیشنهادهای گردشگری متاورس در طول فرآیند رزرو، توانایی آنها در افزایش حجم کلی رزرو است. این به دلیل ترکیبی از دو عامل قبلی رخ می دهد.
در ابتدا، مشتریان می توانند از فناوری سفر با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده الهام بگیرند، در حالی که تجربه واقعی رزرو هتل، میز رستوران و سایر خدمات مشابه به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید، بسیار لذت بخش تر، آموزنده تر و ارزشمندتر می شود.

 

 

سفر مجازی همه جانبه – گردشگری واقعیت مجازی

فناوری واقعیت مجازی با مفهوم گردشگری متاورس همراه است، اما این قدرت را دارد که از طریق گردشگری واقعیت مجازی همه چیز را به سطح جدیدی برساند. در اینجا، از تجربیات واقعیت مجازی برای جایگزینی نیاز به گردشگری یا ارائه تجربیات اضافی که تجارب واقعی سفر را افزایش می‌دهند، استفاده می‌شود.
تورهای واقعیت مجازی در حال حاضر می توانند تجربیات واقع بینانه ای را ارائه دهند که در آن افراد می توانند از کاوش در جاذبه های گردشگری از خانه های خود لذت ببرند. با این حال، این جاذبه‌های گردشگری مجازی اکنون برای میزبانی کنسرت‌های مجازی، رویدادهای سرگرمی یا جلسات تجاری مجازی استفاده می‌شوند.

 

تسهیل در نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری آنلاین

نمایشگاه‌های تجاری، نمایشگاه‌ها و رویدادهای مشابه تحت تأثیر همه‌گیری کووید-19 قرار گرفتند و باید وارد حوزه آنلاین شوند. این رویدادها همچنین در معرض بسیاری از تهدیدات مشابه صنعت گردشگری هستند، مانند افزایش آگاهی از تغییرات آب و هوا.
راه‌حل‌های گردشگری Metaverse می‌توانند به ارتقای این رویدادهای آنلاین به سطح بعدی کمک کنند و غوطه‌وری بیشتری را فراهم کنند. نه تنها می‌توان رویدادها را به حوزه آنلاین منتقل کرد، بلکه می‌توان انواع تعاملات اجتماعی را که به صورت شخصی امکان‌پذیر است، از طریق VR، آواتارها یا ابزارهای جایگزین نیز تکرار کرد.

 

پارک های موضوعی مجازی و جاذبه های دیگر

در نهایت، یکی از مهم‌ترین راه‌های رونق گردشگری فراجهانی، ایجاد پارک‌های موضوعی مجازی، موزه‌ها، باغ‌وحش‌ها و سایر جاذبه‌های مشابه است. این می‌تواند تجربه‌ای واقع‌بینانه برای مشتریان فراهم کند، که از چیزی شبیه به تجربه واقعی از این نوع لذت می‌برند.
با این حال، در عین حال، می تواند مزایای قابل توجهی را برای مشاغل ایجاد کند. به عنوان مثال، یک پارک موضوعی مجازی مشمول مقررات ایمنی سختگیرانه یک پارک موضوعی واقعی نیست و الزاماً حتی به قوانین جاذبه نیز محدود نمی شود. به همین ترتیب، یک باغ وحش مجازی نیازی به شرکت‌ها برای تهیه و مراقبت از حیوانات واقعی ندارد و حیوانات موجود در آن باغ وحش می‌توانند شامل همه چیز از حیوانات فعلی گرفته تا حیوانات منقرض شده و حتی موجودات کاملاً خیالی باشند.

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید

about Harris NewTech
شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس با بیش از ۲ دهه تجربه در زمینه سیستم جامع نرم افزاری هتل داری و تحت پوشش داشتن بیش از 700 هتل و مرکز اقامتی در سطح کشور در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های صاحب نام در این زمینه می باشد . سیستم جامع نرم افزاری هریس با 22 زیر سیستم در دو بخشFront Office و Back Office و ارتباط کامل درون و بین سیستمی و برخورداری از محیط کاربرپسند (User Friendly ) توانسته جایگاه ویژه ای را در صنعت هتل داری در بخش های خصوصی و دولتی برای خود رقم زند