ترندهای هتلداری در سال 2023

 

ترند‌های برجسته صنعت هتلداری در سال 2023

 

 

 

آخرین ترندها در صنعت هتلداری چیست؟ شرایط در چند سال گذشته باعث تحول در صنعت مهمان نوازی شده است. بسیاری از کسب‌وکارها دوام نیاوردند، برخی دیگر به‌سرعت سازگار شده و ماندگار شدند، و برخی از مشکلاتی که با مفاهیم نوآورانه‌ای متناسب با شرایط عادی جدید ما به وجود آمد، متولد شدند. فناوری با سرعتی سرسام‌آور در حال پیشرفت است و صنعت مهمان‌نوازی در سال 2023 از فناوری‌ها به روش‌های جدید و شگفت‌انگیزی استفاده خواهد کرد.

بررسی ها نشان می‌دهد که سفر در سال 2023 دوباره در فهرست آرزوها و گرایشات بیشتر مردم قرار دارد، و حتی خانواده هایی با بودجه اندک هم به سفر می روند، و سفر و اوقات فراغت بخش لاینفک زندگی مردم شده است. اما یک چیز مسلم است، کسب و کارهای مهمان نوازی باید چشم و گوش خود را به آخرین روندهای صنعت باز نگه دارند تا هزینه های خود را به حداقل  و سودآوری خود را به حداکثر برسانند تا در سال 2023 و پس از آن به رونق و ماندگاری ادامه دهند. 10 روندی که صنعت مهمان نوازی را در سال 2023 شکل می دهند :

 

 

1)مسافرتهای تفریحی و دورکاری مسافران

دورکاری امروزه برای بسیاری از کارمندان امری عادی شده است و پیش بینی می شود که به چیزی بیش از یک روند گذرا تبدیل شود. تغییری که با بحران جهانی بهداشت عمومی تسریع شد، تعداد بی‌سابقه‌ای از شرکت‌های مطرح – با شرکت‌های بزرگ فناوری مانند توییتر، فیسبوک و آمازون – اعلام کردند که یک رویکرد ترکیبی یا انعطاف‌پذیر برای کار از راه دور اتخاذ خواهند کرد. مطالعه ای که توسط پلتفرم فریلنسر Upwork انجام شد نشان داد که 22 درصد از نیروی کار آمریکا تا سال 2025 از راه دور خواهند بود.
این بدان معناست که هتل ها می توانند خود را به نقاط مهم دورکاری برای افراد محلی و مسافران تبدیل ‌کنند. این یک فرصت عالی برای هتل‌ها و مکان‌های F&B است تا از این روند استفاده کنند و پیشنهادات خود را برای برآورده کردن نیازها و خواسته‌های این بخش نوظهور تطبیق دهند. امکانات فراوان، وای فای پرسرعت رایگان، اتاق های جلسه و قهوه عالی نقطه شروع خوبی هستند.

 

 

2)مهمان نوازی جامع، با رویکرد سلامت و رفاه

طب پیشگیرانه و خودمراقبتی در حال حاضر بدون شک رواج دارند. صنعت سلامتی در حال تبدیل شدن به یک بازار پررونق تریلیون دلاری است و اماکن اقامتی در موقعیت خوبی قرار دارند که بخش بزرگی از این سهم را به خود اختصاص دهند، به‌ویژه مکان‌هایی که امکانات اسپا را موجود دارند. علاوه بر ارائه معمول آبگرم، زیبایی و آرامش، تقاضا برای فناوری تشخیص سلامت و برنامه های درمانی سفارشی ارائه شده توسط متخصصانی که جلسات شخصی یا گروهی را برای توسعه نشاط، درمان، مدیریت استرس، تعادل عاطفی، ذهن آگاهی و خواب بهتر برگزار می کنند، به سرعت در حال افزایش است.

 

 

3) ارائه خدمات دیجیتالی شده به مهمانان

اپلیکیشن ها در نحوه مدیریت خدماتی که هتلداران به مشتریان خود ارائه می‌کنند اهمیت فزاینده‌ای دارند و اکنون می‌توانند بسیاری از جنبه‌های چرخه مهمان و تجربه را کنترل کنند. نیازی به گفتن نیست که گرایش به خدمات دیجیتال و آنلاین شتاب جدیدی پیدا کرده است. به‌طور سنتی، به لطف استفاده گسترده‌تر از فناوری، مانند ورود تلفن همراه، پرداخت‌های آنلاین، کنترل صوتی و بیومتریک، سرویس‌های مواجه شدن با مشتری، به روز رسانی می‌شوند.

مصرف‌کنندگانی که عادت کرده‌اند قفل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های خود را با استفاده از تشخیص چهره و اثر انگشت باز کنند، به‌زودی انتظار راحتی در دسترسی به اتاق‌های هتل خود را خواهند داشت. متأسفانه برای مؤسساتی که به دنبال استقبال از آنها هستند، نصب و نگهداری این قابلیت ها ممکن است پرهزینه باشد. اگر می‌خواهید در این زمینه پیشگام  باشید، توصیه می‌کنیم بیشتر بررسی کرده وسپس سرمایه‌گذاری کنید.

 

 

4) شخصی سازی تجربیات مهمانان

مهمترین نکته برای کسب و کارهای خدماتی این است که مشتریان امروزی انتظار دارند به عنوان فردی شناخته و با احترام با آنها برخورد شود. یک مطالعه نشان داده است که 71 درصد خریداران انتظار دارند تعاملات شخصی‌سازی شده داشته باشند. مشکل برای بیشتر کسب و کارها این است که هنوز هم در خصوص شخصی‌سازی به خوبی عمل نمی کنند ، در حالی که در سال 2023 انتظار مشتریان به سمتی فراتر از آن رفته است.

با استفاده از پلتفرم‌های فناوری مانند CRM و CEM، کسب و کارهای خدماتی می‌توانند فرایند شخصی‌سازی بیشتری را پیاده کنند. این پلتفرم‌ها از داده‌های بزرگ برای ایجاد تعاملات یک به یک شخصی‌سازی شده بین مهمان و میزبان با مقیاس بالا استفاده می‌کنند. هتل‌ها، ارائه دهندگان سفر و رستوران‌ها قادرند با بهره‌گیری ازاین داده‌ها، درکی از الگوهای جستجو یا خرید مشتریان خود پیدا کنند و بتوانند پیشنهادات و تخفیف‌های خود را شخصی‌سازی کنند و خدماتی را که فرد به دنبال آن است به صورت خودکار ارائه دهند.

علاوه بر این، عملیات هتل‌ها در حال شکل‌گیری تحت استفاده از سیستم‌های مدیریتی برای نظارت و بهینه‌سازی درآمدها، روابط با مشتریان، کانال‌ها و برندسازی هستند. همچنین، اهمیت روزافزونی که به پیام‌رسانی یکپارچه، تحلیل پیش‌بینی، تبدیل شناختی مشتری و میان افزارهای گوناگون اختصاص داده شده است، نکات دیگری هستند که سعی در ارتباط بین سیستم‌های مختلف دارند. حتی اگر هتل شما محدودیت‌های فنی داشته باشد، تیم پذیرش می‌تواند در دنیای آفلاین با اضافه‌کردن مقدماتی ، استقبال و خوش آمدگویی  شخصی از مهمانان را فراهم کند.

 

 

5) ایجاد تجربه های خاص و منحصر به فرد

مشتریان همزمان به دو چیز بسیار مهم، یعنی شخصی‌سازی فراتر از حد و تجربیات منحصر به فرد علاقه دارند. این موضوع می‌تواند باعث نابودی آژانس‌های مسافرتی و رشد مسافران مستقل شود. مشکل سفرهای شخصی شده واقعی است. مسافران در حال کاهش برای نمایش شکوه و ثروت هستند و به جای آن، تمایل دارند به صورت هوشمندانه و هدفمند هزینه کنند و تاثیر مثبتی بر جهان داشته باشند. تجربیات منحصر به فرد که به جامعه‌های محلی به شیوه‌های مفید بازگشت داده می‌شود، پرطرفدار است و همچنین امکانات تخصصی، تعطیلات ماجراجویانه و آرامش روحی نیز نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است.

 

 

6)استراتژی مدیریت دارایی

مدیریت دارایی کاربرد گسترده ای در صنعت پیدا کرده است. جداسازی بین مدیریت عملیات و دارایی های املاک و مستغلات اجازه می دهد تا شرکت های خدماتی بر روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنند و در نتیجه کارآیی خود را بهبود بخشند. با این حال، این رویکرد پیچیدگی ها و مشکلاتی را به دنبال دارد، که گویای ظهور نوع جدیدی از شغل ها، مانند مدیران دارایی است. علاوه بر این، با افزایش پیچیدگی صنعت خدماتی، پروفایل های شغلی جدیدی نیز ظهور پیدا کرده است. به صورت موازی، نیاز به توانایی های کمی نیز (برای پیش بینی، بودجه بندی و غیره) افزایش یافته است.

 

 

7)بهره گیری از هوش مصنوعی

چت‌بات‌ها در فرآیند رزرو و پاسخ به سوالات تکراری، یکی از گزینه های خدمات مشتریان محسوب می‌شوند. این مسئله به ویژه در صنعت مهمان‌نوازی که از آن انتظار می‌رود ۲۴ ساعته فعال باشد بسیار مهم است. یک چت‌بات را می‌توان به عنوان نسخه هوشمندتری از موتور جستجو تصور کرد که نیاز کاربران را تفسیر کرده و پاسخی مختصر و کامل را با بهره‌گیری از تمام اطلاعات موجود در وب ارائه می‌دهد.

بازدهی پیشرفته هوش مصنوعی به زودی در شرکت‌های خدمات مشتری محور مانند آژانس های مسافرتی و هتل، حتماً به کار گرفته خواهد شد. بنابراین سال ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای شروع به کار با این روند است که قطعاً در صنعت مهمان‌نوازی آینده نقش مهمی را خواهد داشت.

 


 

 

8)بهره گیری  از انرژی های تجدید پذیر

یکی از روندهای مهم در صنعت مهمان نوازی در سال‌های اخیر، تمرکز بر روی پایداری و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر است. در سال‌های اخیر، این صنعت با حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف، کاهش مصرف کاغذ و کاهش غذاهای باقیمانده، گام‌های کوچکی برداشته است. اما در حال حاضر، در سطح مدیریت هتل‌ها و در مراحل ساخت و ساز، توجه به مسائل اخلاقی و محیط زیستی در تصمیم‌گیری‌های اصلی صنعت خدمات پذیرایی افزایش یافته است.

فناوری نیز در این زمینه نقش ایفا می‌کند؛ به گونه‌ای که امکان ردیابی و کاهش مصرف انرژی و آب در هتل‌ها فراهم شده است. در این راستا، هتلی معروف در لندن به نام Claridges یک سیستم تهویه و استخراج در آشپزخانه خود نصب کرد که موجب کاهش هزینه‌های انرژی تا ۳۰٪ شد. این سیستم هوشمند، تأمین شده توسط شرکت Quintex، با توجه به شرایط موجود در آشپزخانه، خروجی خود را تنظیم کرده و در نتیجه، با صرفه‌جویی برای هتل بالغ بر ۱۰،۰۰۰ پوند (حدود ۱۳،۲۰۰ دلار) در سال، سرمایه‌گذاری اولیه خود را در ۱٫۸ سال بازپرداخت کرد.

شرکت EnergyLink شش منبع انرژی تجدیدپذیر مناسب برای هتل‌ها را شناسایی کرده که عبارتند از: انرژی خورشیدی، باد، گرما و برق تلفیقی، ژئوترمال و سوخت‌های زیستی. مشکل این است که برای پیاده‌سازی بسیاری از این راه‌حل‌ها، سرمایه‌گذاری قابل توجهی و فضا لازم است. با این حال، صنعت خدمات پذیرایی در حال درک آن است که استفاده از این منابع انرژی نه تنها از نظر زیست محیطی درست است، بلکه با توجه به بازار ناپایدار انرژی که در حال حاضر وجود دارد، این کار برای همه صنایع، از جمله صنعت مهمان نوازی، بسیار سودآور است. بنابراین سال 2023 سال منبع نوآورانه انرژی تجدیدپذیر است.

 

 

9)بهره گیری از واقعیت مجازی و افزوده (VR & AR)

به دنبال جهت گیری به سمت محتوای جذاب بصری، طبیعی به نظر می رسد که کسب و کارهای صنعت مهمان نوازی باید به دنبال سرمایه گذاری بر روی ویژگی هایی مانند تورهای مجازی باشند و محیطی دیجیتالی را برای مصرف کنندگان به تصویر بکشند.
برای مثال، ویدئوهایی که نمای 360 درجه از محیط رستوران، تراس های کافه های پوشیده شده در فضای سبز یا مکان های ساحلی هتل را ارائه می دهند، تنها قابلیت برای متمایز کردن یک موسسه در سال جاری هستند.

 

 

10) ایجاد پکیج سفرهای اقتصادی

مسافران معامله جو به دلیل بحران هزینه های زندگی که بسیاری از کشورها به دلیل درگیری های جهانی، افزایش قیمت انرژی و نرخ های تورم بی سابقه با آن مواجه هستند، به فرصتها و پیشنهادات ویژه علاقه وافری دارند.

Wulfric Light-Wilkinson، مدیر کل بین‌المللی Wunderkind که یک شرکت نرم‌افزار بازاریابی رفتاری است، گفت: مصرف‌کنندگان به قیمت حساس‌تر هستند. «مصرف‌کنندگان در نهایت همیشه به دنبال ارزش برای پول هستند، اما بحران مستمر هزینه زندگی مطمئناً آگاهی از قیمت‌ها را افزایش داده است.» او ادامه داد: «این بدان معناست که مصرف‌کنندگان قطعاً در «حالت جستجوی معامله» هستند و به‌ویژه از توصیه‌های به موقع استقبال خواهند کرد. پیشنهادات از کسب و کار خصوصاً زمانی اتفاق می‌افتد که پیام‌ها مرتبط، شخصی‌شده و بر اساس محصولات، دسته‌ها و رفتار سبد کالایی که قبلاً مشاهده شده‌اند، باشد…».

برای دیدن مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید

about Harris NewTech
شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس با بیش از ۲ دهه تجربه در زمینه سیستم جامع نرم افزاری هتل داری و تحت پوشش داشتن بیش از 700 هتل و مرکز اقامتی در سطح کشور در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های صاحب نام در این زمینه می باشد . سیستم جامع نرم افزاری هریس با 22 زیر سیستم در دو بخشFront Office و Back Office و ارتباط کامل درون و بین سیستمی و برخورداری از محیط کاربرپسند (User Friendly ) توانسته جایگاه ویژه ای را در صنعت هتل داری در بخش های خصوصی و دولتی برای خود رقم زند